Clark pähkinänkuoressa

Mikä on Clark?

Clark on kuluttajalle suunniteltu palvelu, jonka avulla pystyt kätevästi hallinnoimaan omaa talouttasi tietokoneella, tabletilla ja matkapuhelimella. Katso tarkempi esittely Tutustu-sivuilta.

Rekisteröinti: Palveluun voit rekisteröityä sekä verkkosivuilla, että mobiilisovelluksessa. Rekisteröinti vie vain muutaman sekunnin. Voit rekisteröityä Facebookin tai sähköpostin avulla. Rekisteröidy tästä.

Taloutesi yhdessä sovelluksessa

Laskut

Tilaa laskut kymmeniltä tuhansilta eri laskuttajilta yhdellä klikkauksella.

Dokumentit

Tilaa tärkeät dokumentit suoraan Clarkiin – jatkossa ne kulkevat aina mukanasi.

Taloustili

Nyt voit kätevästi jakaa kulusi tasaisemmin Clarkin Taloustilillä, eikä sinun enää tarvitse elää kukkaronnyörit kireällä.

Palkitseva bonusjärjestelmä

Kerrytät 0,3% maksutapaetua jokaisen laskun loppusummasta.

Laskut?

Kysymyksiä laskuista

Palvelumme luo sinulle rekisteröityessäsi automaattisesti henkilökohtaisen laskutusosoitteen, jonka avulla voit tilata laskuja ja dokumentteja palveluun. Laskutusosoite on niin sanottu sähköpostialias sekä verkkolaskuosoite, joiden avulla yritykset kohdistavat lähettämänsä tiedot oikealle henkilölle. Laskutusosoitteet löydät omasta profiilistasi.

Laskujen keskittämiseen tarjotaan useita eri vaihtoehtoja, joiden avulla varmistamme, että saat kaikki laskusi palveluumme:

  1. Voit antaa hyväksynnän laskujen keskittämiseen. Tällöin kaikkien Clarkin yhteistyökumppanien kautta kulkevat laskut reititetään automaattisesti palveluun. Ei ole siis väliä, oletko saanut laskut ennen sähköpostilla, verkkolaskuna tai kirjelaskuna.
  2. Jos laskuttava yritys ei kuulu vielä yhteistyökumppani verkostoomme, voit käyttää henkilökohtaista laskutusosoitetta, jonka löydät omasta profiilistasi. Voit ilmoittaa verkkolaskuosoitteesi tai sähköpostialiaksen, jolloin laskut ohjautuvat palveluun.
  3. Kirjelaskut pystyt lisäämään Mobiilisovelluksen kameran ja viivakoodinlukijan avulla.

Laskujen reitityksen valtuutus menee koko yhteistyökumppaniverkostolle ja yksittäisiä laskuttajia ei voi valita. Näissä tapauksissa suosittelemme, että käytät henkilökohtaista laskutusosoitetta valtuuttamisen sijaan esim. clark.kent@laskuni.fi ja ilmoitat sen niille laskuttajille jonka laskut sinne haluat.

Clark tekee yhteistyötä suomalaisten verkkolaskuoperaattoreiden kanssa. Laskujen reititys pohjautuu asiakkaan antamiin tunnistetietoihin, jonka avulla laskut kohdennetaan olevasta laskuvirrasta Clarkiin. Valtuuttamalla laskujen reitityksen sallit tämän toimenpiteen.  Laskujen reitityksen valtuutus menee koko yhteistyökumppaniverkostolle ja yksittäisiä laskuttajia ei voi valita.

Laskujen reitityksen valtuuttamisen Clarkiin pääset tekemään sovelluksesta.

Valtuutuksen piiriin kuuluu yli 20 tuhatta suomalaista yritystä. Valtuutus on tehty yhteistyössä verkkolaskuoperaattorien kanssa, jonka vuoksi emme pysty yksittäisiä yrityksiä nimeämään. Teemme jatkuvasti töitä, jotta valtuutuksen kattavuus kasvaa.

Kaikkien yritysten laskut voidaan vastaanottaa tai lisätä Clarkiin edellä mainituilla tavoilla (ks. katso miten saan laskuja Clarkiin.)

Bonukset?

Kysymyksiä bonuksista

Yksinkertaisuudessaan haluamme palkita käyttäjiämme ja kannustaa helpottamaan oman talouden hallintaa. Bonusta maksetaan 0,3 % jokaisen laskun loppusummasta sekä suosittelusta ja muista palvelun ominaisuuksien käytöstä. Huomioithan, että yhdestä laskusta voi saada maksimissaan 10 euroa bonusta.

Bonus on maksutapaetu, kun maksat laskut Clarkin kautta. Saat aina jokaisen laskun loppusummasta 0,3 % bonusta. Bonus maksetaan kaikista laskuista, jotka maksetaan palvelun kautta pankkikortilla. Huomioithan, että yhdestä laskusta voi saada maksimissaan 10 euroa bonusta. Lue lisää palkitsevasta bonuksesta tästä.

Bonuksen miniminosto on 10 euroa.

Sata (100) bonuspistettä vastaa yhtä (1,00) euroa.

Voit nostaa bonuksen omalle pankkitilillesi mobiilisovelluksesta tai verkkoportaalista. Bonuksen siirrossa menee normaalisti 2-6 pankkipäivää.

Jokaisella käyttäjällä on henkilökohtainen bonuskoodi. Jakamalla henkilökohtaista suosittelukoodiasi muille, me maksamme sinulle jokaisesta suosittelusi kautta tulleesta uudesta käyttäjästä 5 euron bonuksen. Joka kymmenennestä suosittelusta maksamme vielä 10 euron lisäbonuksen. Jo kymmenestä onnistuneesta suosittelusta olet tienannut itsellesi 60 euroa.

Jos bonuksesi ei kirjaudu tilillesi yhden arkipäivän kuluessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Muista kirjautua sisään Clarkiin tehdessäsi verkkokauppaostoksia.Verkkokauppoja pääset selaamaan tästä.

Verkkokauppaostosten kirjautumiseen vaikuttaa moni asia ja olemme tähän listanneet syitä, miksi bonus on saattanut jäädä kirjautumatta:

  1. Kauttamme ei ole siirrytty kauppaan ennen tilauksen vahvistamista.
  2. Kaikki verkkokaupat eivät maksa bonusta, jos olet käyttänyt tilatessasi alennuskoodia tai muuta lisäetua.
  3. Olet ensin klikannut jonkin toisen kanavan linkkiä siirtyäksesi ks. verkkokauppaan. Verkkokauppojen evästeet ovat aktiivisia yleensä noin 24 tuntia, joten jos olet siirtynyt muun toimijan linkistä verkkokaupan sivulle, heidän eväste on aktiivisena.
  4. Tilaus tai varaus on peruttu tai palautettu.

Jos bonuksesi on jäänyt kirjautumatta syystä tai toisesta, ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pyrimme jäljittämään ostoksen jälkikäteen.

Verkkokaupoista tai tarjouksista saadut bonukset kirjautuvat tilillesi ensin lukittuna. Bonus vapautuu käyttöösi, kun verkkokauppa on maksanut meille bonuksen. Jos olet tätä ennen esimerkiksi peruuttanut tai palauttanut tilauksesi, bonuksesi peruuntuu myös.
​Jos tiedät, ettei tämä ole syynä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@clark.fi), niin selvitämme miksi siirto ei onnistu.

Maksaminen?

Miten maksan Clarkilla?

Palveluun rekisteröityminen ja sen käyttö on ilmaista.

Clarkissa laskut maksetaan kätevästi vain vahvistamalla maksut. Maksut toteutetaan pankkikorttisi kautta. Verkkopalvelussa on myös mahdollista maksaa laskut verkkopankin kautta.

Valitettavasti kaikkien pankkien kortit eivät vielä tällä hetkellä toimi palvelussa. Seuraavien pankkien maksukortit toimivat Nordea, DanskeBank, Op ja Aktia.

Kun lisäät Debit- eli pankkikortin palveluumme, teemme kortilta varauksen, jolla testaamme sen toimivuuden. Kyseessä on kuitenkin vain varaus, emmekä veloita tililtäsi mitään ja varaus poistuu yleensä 1-2 pankkipäivän kuluttua.

Dokumentit saat lisättyä kätevästi mobiilisovelluksen avulla, ottamalla kuvan ks. dokumentista esimerkiksi takuukuitista. Käyttämällä henkilökohtaista laskutusosoitettasi, pystyt tilaamaan dokumentit suoraan palveluun esimerkiksi palkkakuitit.

Palvelumme mobiiliaplikaatiota on mahdollista käyttää kolmella eri kielellä: Suomi, Ruotsi ja Englanti. Verkkopalvelumme toimii tällä hetkellä vain Suomeksi.

Clark ei koskaan tallenna korttitietojasi vaan korttitiedot tallentuvat PCI DSS –sertifioidun yhteistyökumppanimme järjestelmään. PCI DSS –standardi on kansainvälisten korttiyhtiöiden luoma ja velvoittama tietoturva- ja laatustandardi kaikille maksukorttitietoja käsitteleville osapuolille.

Palvelumme luo sinulle rekisteröityessäsi automaattisesti henkilökohtaisen laskutusosoitteen, jonka avulla voit tilata laskuja ja dokumentteja palveluun. Laskutusosoite on niin sanottu sähköpostialias sekä verkkolaskuosoite, joiden avulla yritykset kohdistavat lähettämänsä tiedot oikealle henkilölle. Laskutusosoitteet löydät omasta profiilistasi.

Clark tekee yhteistyötä suomalaisten verkkolaskuoperaattoreiden kanssa. Laskujen reititys pohjautuu asiakkaan antamiin tunnistetietoihin, jonka avulla laskut kohdennetaan olevasta laskuvirrasta Clarkiin. Valtuuttamalla laskujen reitityksen sallit tämän toimenpiteen.  Laskujen reitityksen valtuutus menee koko yhteistyökumppaniverkostolle ja yksittäisiä laskuttajia ei voi valita.

Laskujen reitityksen valtuuttamisen Clarkiin pääset tekemään sovelluksesta.

Dokumentit saat lisättyä kätevästi mobiilisovelluksen avulla, ottamalla kuvan ks. dokumentista esimerkiksi takuukuitista. Käyttämällä henkilökohtaista laskutusosoitettasi, pystyt tilaamaan dokumentit suoraan palveluun esimerkiksi palkkakuitit.

Pulmat?

Onko Clarkin käyttämisessä ongelmia?

Maksupalvelulaki velvoittaa tunnistamaan rahojen alkuperän, jolla aiot maksaa laskuja. Meillä on rahanpesuun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi laissa määrätty rahojen alkuperän tuntemisvelvollisuus, jota aiot käyttää laskujen maksamiseen palvelussamme.

Mobiilisovelluksemme toimii kaikissa Android- ja IOS-käyttöjärjestelmän omaavissa puhelimissa.

Mikäli muistat käyttäjätunnuksesi tai sähköpostiosoitteen, jolla kirjauduit palveluun, voit palauttaa salasanan Unohditko salasanasi -napista. Tällöin saat sähköpostiisi ohjeet salasanan palauttamisesta. Muuten ole yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.

Kyllä. Kirjautuessasi sisään pääset profiilista muuttamaan yhteystietojasi.

Tietojesi poistaminen ja palvelun käytön lopettaminen onnistuu, kun ilmoitat meille siitä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@clark.fi.

Varmista, että puhelimesi käyttöjärjestelmäpäivitykset ovat ajan tasalla. Vanhemmat käyttöjärjestelmät eivät aina tue sovellusten uusimpia versioita. Tarkista myös, että Clark-sovelluksen päivitykset ovat kaikki tehtynä. Sovellusta päivittämällä varmistat, että sinulla on aina uusimmat ominaisuudet käytettävissäsi.

Jos sinulle tulee kyseinen ilmoitus, tarkista, että olet sallinut verkkokauppaostokset kortillasi ja, että käyttämälläsi kortilla on katetta. Nämä ovat yleisimmät syyt ilmoituksen tulemiseen.

Jos bonuksesi ei kirjaudu tilillesi yhden arkipäivän kuluessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Muista kirjautua sisään Clarkiin tehdessäsi verkkokauppaostoksia.Verkkokauppoja pääset selaamaan tästä.

Verkkokauppaostosten kirjautumiseen vaikuttaa moni asia ja olemme tähän listanneet syitä, miksi bonus on saattanut jäädä kirjautumatta:

  1. Kauttamme ei ole siirrytty kauppaan ennen tilauksen vahvistamista.
  2. Kaikki verkkokaupat eivät maksa bonusta, jos olet käyttänyt tilatessasi alennuskoodia tai muuta lisäetua.
  3. Olet ensin klikannut jonkin toisen kanavan linkkiä siirtyäksesi ks. verkkokauppaan. Verkkokauppojen evästeet ovat aktiivisia yleensä noin 24 tuntia, joten jos olet siirtynyt muun toimijan linkistä verkkokaupan sivulle, heidän eväste on aktiivisena.
  4. Tilaus tai varaus on peruttu tai palautettu.

Jos bonuksesi on jäänyt kirjautumatta syystä tai toisesta, ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pyrimme jäljittämään ostoksen jälkikäteen.

Verkkokaupoista tai tarjouksista saadut bonukset kirjautuvat tilillesi ensin lukittuna. Bonus vapautuu käyttöösi, kun verkkokauppa on maksanut meille bonuksen. Jos olet tätä ennen esimerkiksi peruuttanut tai palauttanut tilauksesi, bonuksesi peruuntuu myös.
​Jos tiedät, ettei tämä ole syynä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@clark.fi), niin selvitämme miksi siirto ei onnistu.

Eväste (eng. Cookie) tarkoittaa tiedon jyvää, jonka avulla tunnistetaan mistä liikenne verkkokauppaan tulee. Evästettä ei tarvitse pelätä se ei kerää tietokoneeltasi mitään tallennettua tietoa. Jos evästeitä ei sallita, ei verkkokaupalle tule tietoa, miltä sivulta on siirrytty heidän sivulle.

Ole yhteydessä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@clark.fi). Bonukset kirjautuvat sinulle automaattisesti, mutta joskus automatiikka saattaa pettää ja bonus voi jäädä kirjautumatta.

Palvelumme mobiiliaplikaatiota on mahdollista käyttää kolmella eri kielellä: Suomi, Ruotsi ja Englanti. Verkkopalvelumme toimii tällä hetkellä vain Suomeksi.

Turvallisuus?

Kysymyksiä turvallisuudesta

Clarkin turvallisuutta voi verrata verkkopankkisi turvallisuuteen. Turvallisuus on meille suomalaisena yrityksenä ensi arvoisen tärkeää ja siksi kaikki liikenne palvelussa tapahtuu suojattuja SSL-yhteyksiä käyttäen. Auditoimme jatkuvasti palvelumme tietoturvallisuutta, jotta voimme taata käyttäjillemme turvallisen toimintaympäristön.

Clark ei koskaan tallenna korttitietojasi vaan korttitiedot tallentuvat PCI DSS –sertifioidun yhteistyökumppanimme järjestelmään. PCI DSS –standardi on kansainvälisten korttiyhtiöiden luoma ja velvoittama tietoturva- ja laatustandardi kaikille maksukorttitietoja käsitteleville osapuolille.

EU:n tietosuoja-asetuksen mukaan rekisteröidyllä on oikeus:
• Tarkistaa, oikaista tai täydentää, tai poistaa rekisteriin merkittyjä tietoja
• Rajoittaa tai vastustaa käsittelyä
• Siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
• Tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Tarkemmat tiedot löydät tietosuojaselosteestamme. Mahdolliset kysymykset voit esittää tietosuojavastaavallemme osoitteeseen jarno.henriksson@clark.fi

Voit halutessasi määrittää sormenjälkitunnistuksen applikaatioomme, jolloin voit kätevästi vahvistaa maksut. Sormenjälkitunnistus on mahdollista niillä mobiililaitteilla, joissa on biometrinen tunnistautumisjärjestelmä. Niin kuin kaikki palvelussamme, voit itse valita käytätkö tätä ominaisuutta vai et.

Taloustili?

Mikä on Taloustili ja miten se toimii?

Taloustilin avulla laskut voi maksaa joustavasti osissa Clark-palvelussa.
Luottoa voi lyhentää minimierissä tai maksaa kerralla takaisin, kun käyttäjälle sopii. Taloustiliä voi hakea Clark-palvelussa ja luottopäätöksen saa muutamassa arkipäivässä, jonka jälkeen Taloustili -ominaisuus on käytössä. Jatkossa käyttäjä voi maksaa laskut normaalisti pankkikortilla tai Taloustiliä käyttäen.

1. Kirjaudu sisään palveluun joko mobiilisovelluksesta tai verkkoportaalista.
2. Siirry kohtaan ”Taloustili”.
3. Täytä hakemus.
4. Taloustilin myöntämiseksi tarvitsemme tositteen tulojesi lähteestä ja sinulla tulee olla pankkikortti lisättynä palveluun. (Veloitamme kuukausimaksun 2,99€ pankkikortiltasi, kun Taloustilisi on myönnetty).
5. Saat päätöksen.

Etkö löytänyt vastausta?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@clark.fi. Vaihtoehtoisesti klikkaa sivun oikeassa reunassa olevaa keskustelutoiminto- kuvaketta tai käytä yhteydenottolomakketta.